Wednesday, May 19, 2010

Citer2x di 2 Tanah Suci

meh sambung balik citer umrah...smpi di madinah waktu subuh khamis..org dah azan pon masa tu..lps check-in, aku & mak gi masjid nabawi..aqilah tinggal ngan my sis-in-law..first time jejak kaki kat kwsn mesjid tu, tercangak-bangak ler mencari pintu masuk..ye la..tmpt org kan!!mana ler nak tau..bila dah jumpa tmpt solat muslimah, i had a mix feelings..tak tau nak ckp cemana..ustaz aku kata, cari lah raudah...semoga dpt keberkatan di dalamnya...eheheh..
raudah for ladies nih on limited time jek..pagi, kul 7.30 -10.30, ptg aku tak sure ade bukak ke idak..mlm, kul 9.00 - 11.00 kot..cengkonon pagi tu nak la jengah ke raudah tu...duduk kat masjid smpi pagi, tunggu bukak..tunggu punya tunggu, aku & mak decide balik hotel dulu..sbb pikir anak2x..ayah dia ntah ke mana dah!!
bila balik hotel, sesedara sumer citer pasal derang dah masuk ke raudah..mcm2x ler citer...so aku terasa kecik sgt la...dlm hati aku, waa..hebatnyer derang ni dah masuk ke raudah..bila lagi giliran aku ngan mak??takkan takde peluang kot...tapi aku comfortkan hati sendiri..owh!!mungkin belum lagi rezeki aku & mak nak ke raudah nih...biarla org laen berebut2x pegi...insya-allah peluang utk aku tetap ada...cuma kena bersabar sket...
satu hari khamis pon berlalu...gi mesjid, balik mesjid, singgah kedai..hehehe..bwk bebudak, tau2x je la...aku bwk aqilah & alisha..alif jalan ngan ayah & atuk dia..manusia punya la ramai..aku wonder, kalo musim haji camne le agaknya..semua org berpusu2x tuju ke mesjid tiap kali azan bunyi...masya-allah!!
sebelum aku dtg ke tanah suci nih, mcm2x yg aku pikir..camne nak bwk aqilah nih...takut dia nanti meragam, menggangu org lak nanti..seboleh2xnya aku nak avoid dia nangis...or sakit...alhamdulillah..dgn kebesaran allah, anak2x aku semuanya sihat2x & dlm keadaan yg menyenangkan...
hari kedua di madinah, hari jumaat, rutin sama mcm hari pertama...lps solat subuh, breakfast, kitaorg plan nak gi jenjalan kat area situ...tetiba dpt lak sms dari adik aku...kata adik ayah or pakcik aku meninggal...lgsg tak de mood nak pegi jalan2x..kesian aku tgk ayah..derang quite close..w/pon selalu tak setuju each other..ye la..adik beradik kan!!!contact org sana sini..sbb nak tau keadaan kat ipoh camne...aku pon terasa gak la kesannya..ye la..bapak sedara yg kita kenal dari kecik..anak2x dia semuanya agak rapat family aku..mmg sgt kesian tgk ayah aku time tu...mak aku la yg bagi moral support kat dia...sebenarnya kitaorg dah berjanji nak kluar ramai2x ngan sedara2x yg lain...so mak aku kata, pegi la..jgn buat org tunggu2x..mak tak jadi nak pegi...ye la..takkan ler mak aku nak gi enjoy sedangkan ayah aku dlm keadaan sedih...disebabkan udah berjanji, aku & mr H pegi ler jugak..aku bwk alif sorang jek..alisha & aqilah duduk ngan opah & atuk...

3 comments:

AvatarCun said...

besh nye mek... sayu hati baca... mu dah sampai...

lea.karim said...

insya-allah, peluang mu tetap ada jugak..cepat ngan lmbt jek..jgn risau...ari tu org ade doakan jugak...makbul??wallahu'alam..kita mohon je le...heheheh....

AvatarCun said...

amin... mohon barakah la nooo