Thursday, May 20, 2010

Raudah??

ari jumaat di madinah mmg sgt menenangkan....w/pun kami terima kesedihan tu...kami redha...dari allah dtgnya, kepada allah juga kita dikembalikan...lps balik dari jelajah pekan madinah tu, aku tgk ayah dah tenang sket..mungkin la masa tu mak aku ada ckp2x ngan dia..suruh sabar la..doakan utk arwah la..since ari tu ari jumaat, moga2x arwah dpt keberkatan ari jumaat..mcm2x la kata2x from mak aku...insya-allah...
mlm tu, lps solat isyak, kami tunggu lg peluang ke raudah..dah tggu sekian lama, dgn keadaan org yg ramai, berasak2x, aku & mak decide, balik je la ke bilik..sbb masa tu, bwk alisha & aqilah..kang takut kena pijak or berhimpit2x...sian kat derang..so sekali lagi gagal!!!aku still comfortkan hati sendiri..maybe belum lagi dpt jemputan ke raudah tu...huhuhu!!!
ari sabtu, rombongan jemaah gi visit or ziarah ke mesjid quba, qiblatain, bukit uhud, bukit magnet, ladang kurma, kilang cetak al-quran...ada lg kot...tak ingat dah...balik sebelum zohor....zohor, asar, maghrib, isyak di mesjid je....mlm tu aku betul2x nekad ngan mak..lps isyak, balik..pos aqilah & alisha..kitaorg gi berdua jek..hehehe...masa nak pegi tu, mak mertua & sis-in-law pon nak pi jugak..kitaorg saing ler..but derang ade privilege sbb my sis-in-law tu OKU..senang je le dpt masuk kat kwsn tu....aku & mak kena ikut barisan..kat situ, derang dah tetapkan kumpulan ikut negara memasing..aku wat bodo jek, duduk kat kwsn org turki...hehehe...bila satu grup kat depan dah lepas ke raudah, aku & mak tunggu turn kitaorg lak....berdebar2x lak rasanya...bila time kitaorg..apa lagi..gi serbuu!!!...huahahaha....
tapi..ai tell you, bila berlari masuk ke raudah tu, perasaan tu laen macam...terasa mengejar sesuatu yg pasti....yg mesti nak kena dapatkan....bila dpt masuk ke raudah tu, aku terasa betul2x kecik lah!!sekecik2xnya...aku & mak berpeluang duduk kat raudah tu dlm lebih kurang 20-30 min...memula kat bklg, lepas tu dpt kat depan..dpt la duduk kat situ, w/pon berasak2x..alhamdulillah, ruang untuk kami di raudah ada rupanya...syukur tak terhingga atas nikmat yg takdek tandingan dlm dunia nih...

No comments: