Thursday, May 27, 2010

Di sepetang 22-May...

aku, mr H, anak2x and my 2 sis balik kpg..saje2x jek..sebenarnya bukan sesaja pon...firstly sbb aku nak ambik aqilah..first after firstly lak, nak celebrate birthday ayah..ptg, lps balik keje, kitaorg cabut balik ipoh...menunggu 2 ekor tu punya la lama...cengkonon kata nak gi ambik kek..berejam2x menunggu...ciss!!!mr H dah buat muka bengang...last2x dia gi mkn...baru jek order, 2 ekor tu pon sampi..nasib ler..kena tunggu...smpi kat ipoh dlm pkl 10mlm...mak & ayah mmg dah tau kitaorg nak balik...kenkonon surprise ler tu bwk kek..belum turun dr keta, anak2x aku dah jerit..atuk!!ade kek utk atuk...hahaha..lgsg tak surprise dah!!mak aku kata, "dah teka dah!"..esoknya kitaorg gi tgk wayang..derang berempat gi tgk citer shrek..aku & mr H tgk citer ip man2..layan gak ahh!!lps tu, kitaorg plan nak beli bday present kat ayah...memula ingat nak beli pc kat dia..pas tu mcm tak best le pulok!!last2x beli tv jek...bila dah siap deal, kitaorg pon balik la dgn muka penuh satisfied..hehehe..dlm keta aku siap warn anak2x aku..jgn sesiapa bgtau atuk & opah..ini surprise!!
bila smpi kat rmh, mak aku ty kat anak2x, gi mana td??anak aku yg sulung tu bgtau, gi tgk wayang & gi jusco..mama tgk barang apa ntah..risau gak kalo2x dia gi citer ngan opahnya..sib baik selamat lagi..rahsia belum terbongkar...hahahha
petang tu anak aku ajak acu dia main badminton..aku mcm biasa, ngadap laptop...lps tu tetiba jek dia berlari kat dlm bilik & bgtau, dah sampai!dah sampai!..aku ingat apa ke bendenya..rupanya lori tv dah sampai...adik aku lg sorang bantai gelak sbb kelako tgk reaction dia tu...ayah aku lak ingat lori sesat lalu kat dpn rumah...bila budak lori tu punggah barang bwk masuk rumah, lagi le dia terkejut...pastu dia kata...ya allah..sape beli tv nih..anak aku ngan slamba kata, mama alif yg beli...bengang jek muka 2 ekor my sis tu...sbb kitaorg share & guna nama mr H, but principal financier adik aku...pas tu dia sound kat anak aku..kan mak uda dah kata..dia mesti kata mama dia yg beli...bagus betul anakku...dia tetap sebut nama mama dia dulu & patuh cakap, kept the surprise before time!!..hahaha..

No comments: